Digitalizáciou firmy k vernému zákazníkovi

O digitalizáciu sa hovorí vo všetkých sférach nášho života, avšak pre malé a stredné podniky to bude doslova jedna z kľúčových taktík, ako prežiť na trhu a presadiť sa aj popri veľkých, nadnárodných firiem, ktoré práve do digitalizácie už teraz investujú značné prostriedky.

Monika Košická

26. 11. 2021

Čo je to vlastne digitalizácia a prečo by som sa o ňu mal zaujímať?

Na úvod by sme si mali predstaviť samotný pojem digitálna transformácia. Ide vlastne o využitie digitálnych technológií v prospech Vašej firmy či podnikania tak, aby boli vytvárané nové alebo upravné súčasné obchodné a firemné procesy vedúce  lepšiemu prepojeniu sa so zákazníkom a tak došlo aj k zlepšeniu kvality ponúkaných služieb a produktov. Niekedy sa hovorí tiež o premene tradičného businessu do digitálneho veku, čo firme umožní reagovať na požiadavky zákazníkov ihneď a neprepásnuť rýchlo sa meniace podmienky na trhu. O dogotalizácii sa hovorí vo všetkých sférach nášho života, ale pre malé a stredné podniky to bude doslova jedna z kľúčových taktik, ako prežíť na trhu a presadiť sa aj vedľa veľkých nadnárodných firiem, ktoré práve do digitalizácie už investujú značné prostriedky.

 

Čo firmám brání v digitalizácii?

Na ceste k digitálnej transformácii sú najčastejšie tieto tri prekážky:

  1. Ľudský faktor a firemná kultúra
    Zamestnanci firmy často nie sú pripravení na zvládnutie zmien, nemajú správne vedomosti a zručnosti, plus chýba proaktívne myslenie. Zavádzaniu nových technológií nepomáha ani rigidná firemná kultúra, ktorá odmieta inovácie a zmenu pracovných procesov.
  2. Zastaralé firemné systémy
    Tie často potrebujú veľa energie na činnosti, ktoré by išlo robiť rýchlejšie a efektívnejšie práve za pomoci nástrojov digitálnej transformácie. Zastaralé systémy naviac firmám bránia využiť svoj potenciál a získať na trhu konkurenčnú výhodu. Z prieskumu vyplýva, že spoločnosť, ktorá sa digitálne vyvíja, má až o 64% vyššiu šancu naplniť svoje obchodné ciele.
  3. Nedostatočný rozpočet
    V neposlednom rade je to nedostatok financií, ktoré firmám bráni v rozvoji digitálnej transformácie. Bez investície do IT stratégie, hardware atď. nie je možné ovplyvniť ani predchádzajúce dva spomenuté body.

Ale prekážky sú tu hlavne preto, aby sme ich prekonávali, pretože prínosy digitálnej transformácie môžu jednoznačne prevážiť eventuálne problémy pri jej zavádzaní.

Ako môže digitálna transformácia zlepšiť moje podnikanie?

Pokiaľ by sme mali vymenovať výhody digitálnej transformácie, teda prečo by do toho mala ísť práve Vaša firma, tak vďaka vhodne zvoleným nástrojom digitalizácie môžete zvýšiť efektívnosť samotnej výroby. Nech už tým, že znížite prevádzkové náklady alebo samotnú výrobu zrýchlit a spresníte, zároveň môžete získať pod kontrolu firemné procesy a odstrániť ich chybovosť. Pre Vašich zamestnancov sa ponúka zlepšenie bezpečnosti a produktivity práce, naviac môžete na trhu práce zaujať perspektívnych zamestnancov a lepšie si udržať tých súčasných. Výhoda digitálnej transformácie sa prejaví aj u zákazníkov, tam by vlastne mal samotný proces digitálnej premeny Vašej spoločnosti smerovať. Nech to už bude získanie nových zákazníkov alebo vytvorenie atraktívnych nových produktov či služieb, všetko dohromady Vám zaistí konkurenčnú výhodu a budete minimálne o krok vpred pred svými konkurentmi v obore.

Digitálna transformácia a zákazníci

Tento bod je úplne kľúčový. Musíte si uvedomiť, čo je cieľom Vašej potreby digitalizovať firmu. Tým cieľom by primárne nemalo byť zníženie papierovačiek alebo obstaranie nového, výkonnejšieho stroja. Cieľom bude vždy Váš zákazník, kedy za pomoci digitálnej transformácie môžete skôr vyhovieť jeho dopytu a naviac s vyšším dôrazom na jeho personalizáciu či kvalitu. Ak budete oproti konkurencii vyrábať rýchlejšie, kvalitnejšie a s menšími nákladmi, môžete v budúcnosti nielen lepšie predávať svoj tovar súčasným zákazníkom, ale zároveň významne osloviť zákazníkov nových. Vždy sa na digitálnu transformáciu pozerajte z pohľadu koncového zákazníka. Ide o to, čo mu to naozaj prinesie, prípadne čo mu to má priniesť v budúcnosti.

Čo mám robiť, keď chcem získať podporu na digitálnu transformáciu svojej firmy?

Základom úspešného projektu na digitálnu transformáciu firmy je kvalitne vypracovaný zámer. Preto GRANTEX spolupracuje s poprednými odborníkmi na Priemysel 4.0, ktorí poskytujú špičkové technické poradenstvo. Spoločne môžeme Vašu firmu posunúť v oblasti digitálnej transformácie natoľko, že konkurencii doslova ukážete chrbát. Nami realizované projekty naviac získavajú dostatok bodov, pretože vychádzajú z reálnych potrieb a požiadaviek firmy, dávajú zmysel, a to všetko pri zachovaní funkčnosti celého projektu digitálnej transformácie.

Ak by ste mali otázku k projektu digitalizácie, alebo k jeho financovaniu, neváhajte sa na nás obrátiť. 

Chcete byť aj naďalej v obraze? Sledujte nás.

Monika Košická

Veronika pro vás pravidelně připravuje newslettery s novinkami nejen ze světa dotací, ale také z oblasti daní, účetnictví, práva, pojištění nebo auditu. Píše a publikuje články a spravuje sociální sítě.

BEZRIZIKOVÁ SPOLUPRÁCA

Nestrácame váš čas a nesľubujeme nemožné. Úplná otvorenosť je kľúčovým pilierom našej spolupráce, preto poctivo analyzujeme aj šance každého projektu. Ak bude vaša žiadosť o podporu zamietnutá v dôsledku našich chýb, za naše služby nám nič nezaplatíte.

Související články

MÁM ZÁJEM O DOTACE

Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme zpět. 

    *povinné pole




    Scroll to Top